Jak wybrać odpowiedni gryf do treningu?

gryf prosty

Gryf poza talerzami, kettlebellami, talerzami, zaciskami, hantlami, łańcuchami czy też sztangielkami, to wyposażenie standardowe każdej osoby, która dba o swoje ciało na siłowni czy też w domu. Gryf jest drążkiem czy też prętem, który jest podstawowym składowym elementem sztangi do ćwiczeń. Na niego bezpośrednio nakłada się symetryczne obciążenia z obu stron. Oba końce muszą być zabezpieczone specjalnymi śrubami. Gryfy mają bardzo duże zastosowanie podczas wykonywania siłowych ćwiczeń.

Rodzaje gryfów

gryf prosty Gryf prosty należy do najpopularniejszych gryfów. Gryf prosty jest najlepszy do treningu na partie poszczególne klatki piersiowej. Kolejny rodzaj gryfów to ryfy łamane. Są to powyginane najbardziej pręty. Następny gryfy to gryfy krótkie. Są idealne jako hantle poręczne. Umożliwiają one niezmiernie uniwersalne oraz wszechstronne wykonywanie treningów. Angażują w zasadzie wszystkie grupy mięśni. Szczególnie jednak górnej połowy ciała. Ostatni rodzaj gryfów to kratownice. Są to konkretnie gryfy dla bicepsów oraz gryfy dla tricepsów.

A czy gryf może się złamać?

Sporą ciekawostką jest fakt, że gryf niezwykle ciężko jest złamać. Gryf jak i także obciążenie to niesamowicie trudny temat. Przy obciążeniu zbyt dużym można często zaobserwować, że gryf do sztangi się wygnie oraz trwale niestety odegnie. Popsuje to nie tylko jego wygląd jak i także estetykę ogólną. Najgorsze jest to, że utrudni nam sporo ćwiczenia. Ze względów na bezpieczeństwo nie powinniśmy kontynuować wykorzystywania gryfu długiego gdy nastąpiła jego zmiana kształtu. Musimy o tym doskonale pamiętać. Musimy także mieć świadomość, że gryfy nie są zbyt drogie. W związku z tym gdy preferujemy ćwiczenia domowe spokojnie możemy sobie je zakupić, można to zrobić np. tutaj https://be-active.pl/pol_m_silownia_gryfy_gryfy-proste-241.html. Musimy jednak mieć w naszym mieszkaniu odpowiednią ilość miejsca. Zarówno gryfy jak i także pozostałe elementy sztangi czy też inne urządzenia zajmują sporo miejsca. Najlepiej na domową siłownię przeznaczyć osobne pomieszczenie. Jednak nie każdy ma takie możliwości. Czasami wygodniej naprawdę będzie udać się na siłownię i wykupić sobie karnet. Pamiętajmy, że ćwiczenia na siłowni, to nie tylko profesjonalny sprzęt, ale do tego także pomoc trenerów personalnych. Szczególnie gdy jesteśmy na samym początku naszej przygody powinniśmy korzystać z wiedzy trenerów. Wiele osób wykonuje błędnie ćwiczenia i naraża się na kontuzje. Co więcej także błędnie wykonywane ćwiczenia przynoszą małe efekty, co bywa bardzo demotywujące.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *